sunnuntai 10. toukokuuta 2009

Teekkari matkalla main.. tenttiin.


Onneksi tein eilen tutkimusta VR:n aikatauluihin, sillä aamuvarhaisella Helsingistä Tampereelle matkustaminen ei olekaan ollenkaan niin yksinkertaista kuin aamuvarhaisella etelään pendelöinti. Onneksi majapaikka järjestyi ja istun nyt junassa. Harmittaa, että tenttiinluku jäi kokonaan tälle päivälle, olen viime päivät asettanut etusijalle 8 koneellista pyykkiä, tavaroiden asettelua ja lajittelua, kävelyä kauniissa kaupungissa, äitienpäiväkonsertin kauniilla Ritarihuoneella ja kauppareissun juuri silloin, kun Helsinki City Run oli kuumimmillaan.

Oletteko huomanneet VR:n verkkosivujen uuden ilmeen? Sivut ovat tuoreemman ja toimivamman näköiset kuin vanhat punavalkoiset, mutta mielenkiintoista on myös uusi, vihreä ulkoasu. Junaliikenne on varmasti yksi ekologisimmista tavoista matkustaa pitkiä matkoja, mutta luoko uusi ulkoasu jopa sellaisia vihreitä odotuksia, jotka eivät pidä paikkaansa? Kulkevatko junat tuulisähköllä vai kivihiilienergialla?

3 kommenttia:

Flora kirjoitti...

Hei, kyllä junien pitäisi Suomessa kulkea vihreällä sähköllä. Sikäli ovat siis tosiaan ympäristön kannalta hyvä tapa matkustaa.

Panin muuten linkin omasta blogistani sinuun blogiisi.

tyttism kirjoitti...

Hei Flora, hyvä tietää! Aina välillä tuntuu, että yritykset ja ihmiset kertovat olevansa vihreämpiä kuin todellisuudessa ovatkaan. Mullakin on joku henkilökohtainen ekotaantuma etenkin bloggaamisen suhteen, kun tuntuu että elämässä tapahtuu niin paljon kaikkea juuri nyt. Toisaalta on ollut ihan huippua muuttaa Helsinkiin ja huomata ilokseen, että lähikaupasta löytyy vaikka mitä luomuoliiveista lähtien.

Ja kiva, että linkitit! Täytyykin käydä kurkistamassa sun blogiin!

Pilvi kirjoitti...

Olen kiinnittänyt huomiota samaan, vihreyteen, vaikka en uusilla sivuilla olekaan vielä vieraillut. VR:n roskapussien kuviokin on vihreä nykyään, eikä entinen harmaa. Onhan junamatkustaminen niitä vihreimpiä keinoja kulkea, mutta minun mielestäni takana on laskelmoitu ja ehkä myös liioiteltu imagonrakennus. Ehkei pahimpana VR, mutta monet yritykset tekevät kaikkensa näyttääkseen vihreämmiltä kuin todellisuudessa ovat.