keskiviikko 25. helmikuuta 2009

Sieben Wochen Ohne.

Paaston aika on alkanut. Sieben Wochen Ohne on Saksan evankelisesta kirkosta alkunsa saanut liike, jonka ajatuksena on viettää moderni pääsiäispaasto luopuen jostain, minkä kokee elämässään kahleeksi.

Aikaa kuluu tietokoneen parissa aivan kamalan paljon. Siksipä nyt, kun oma omenani on vielä tohtorin tykönä, päätin paastota messengeristä.

Tietokoneettomuuden hyödyt huomaa heti. Olen nähnyt ystäviä, istunut iltaa mukavassa seurassa, parantanut maailmaa ja leiponut, nauranut ja nauttinut. Ehkä koneen voisi hyllyttää pidemmäksikin aikaa?

4 kommenttia:

annika kirjoitti...

Huokaus, pitäisköhän minunkin? Oliko se niin, että paastonaika alkoi laskiaissunnuntaina?

tyttism kirjoitti...

an, mulle ei ole ihan kristallisoitunut paaston alkamispäivä.. Ortodoksit aloittivat sen sunnuntaina, joten olettaisi että se on silloin, mutta en ole ihan varma onko laskiaistiistaillakin asian kanssa jotain tekemistä.

Jo' kirjoitti...

Toi koneettomuus/netittömyys on kyl hyvä kokemus :) Ite olin kans hiukan aikaa ilman nettiä tänne kauas saavuttuani ja olin niin iloinen kaikesta 'vapaa-ajasta' :D Nyt huomaan, että oon lipsunu taas vanhaan tottumukseen ja vietän ihan liian paljon aikaa koneella. Huomisesta lähtien rajoitan! Sun innoittamana :D

Jo' kirjoitti...

Toi koneettomuus/netittömyys on kyl hyvä ja herättelevä kokemus välis. ite huomaan, et vietän taas ihan liikaa aikaa koneella (ku sain netin kämpille), kun sen sijaan mun pitäis olla ihan jossain muualla ja tavata uusia ihmisiä jne. No huomisesta alkaen rajoitan nettiaikaani! Sun innoittamana :)