torstai 30. huhtikuuta 2009

Televisioton teiniyden lähteillä.

Periaatteessa luovuin televisiosta jo lukioaikana, kun Kotikatu jäi tanssiharrastuksen viedessä kaikki illat. Sunnuntaisin katsoin Strömsöstä ja haaveilin suomenruotsalaisuudesta, mutta Tampereelle muuttaessani en ottanut televisiota mukaan lainkaan. Satunnaisen Areena-sessioinnin ohelle on kuitenkin löytynyt uusi houkutus: DVD-boksit. Mikä onni ja autuus, kun ei altistu markkinamiesten houkutuksille vartin välein ja vielä parempaa - ei tarvitse kituuttaa viikosta toiseen nähdäkseen seuraavan jakson!


Two Thousand Acres of Sky (2000 eekkeriä taivasta)

BBCn tuottama skottisarja, jossa lontoolainen yksinhuoltaja värvää ystävänsä isäksi lapsilleen ja muuttaa keskelle merta Skotlantiin aloittaakseen uuden elämän. Aivan ihania maisemia, ihana juoni, mainioita henkilöitä. Haateensa tuo aksentti, sarjassa kun ei suurimmaksi osaksi ollut edes englanninkielisiä tekstejä tarjolla... Tästä on muuten tehty norjalainen versio (!) ja Yle on näyttänyt ne molemmat.


Cold Feet (Rimakauhua ja rakkautta)

Ratkiriemukas brittisarja, johon ihastuin vasta pari vuotta sitten. Aikanaan, sarjan ensimmäisellä esityskerralla iskä kyllä soitti jokaisen jakson jälkeen kertoakseen tapahtumat... Mainioita henkilöitä, ihanaa enkglantia ja hyvä juoni. Ja huumori, ihana huumori!


Gilmoren tytöt

Sarjan ensimmäiset neljä osaa tarttuivat mukaani Kierrätystehtaalta. Juoni on ehkä makuuni hieman liian kevyt, mutta hahmot niin nokkelia, että sarjaa katsoo ihan lämpikseen.


O.C.

Neljä ensimmäistä jaksoa tarttui niin ikään mukaani Kierrätystehtaalta ja olen jo aivan myyty. Eilen tuijottelin Ryanin silmiin koko illan ja vaivuin teinifiiliksiin. Hyvien maisemien ja kauniiden ihmisten lisäksi tässä sarjassa säväytti musiikki. Tätä on pakko saada lisää, boksit vain näyttävät olevan melko hintavia! Täytyy kartoittaa leffavuokraamot uuden kodin lähistöllä...

Olen palannut teinityttömäiseen päiväunihaaveiluun, ripustaisin varmaan O.C.:n Ryanin seinällenikin, jos sellaisen julisteen omistaisin! Mitä sarjoja seuraat, mihin olet koukussa?

6 kommenttia:

Riikkis kirjoitti...

Rimakauhua ja rakkautta on ehdottomasti yksi parhaista!

Tiina kirjoitti...

Moikka Tytti! Sulla on kiva blogi: oon stalkannut sitä jo jonkun aikaa. :) Voit käydä katsomaan mun tuoreen viritelmän http://www.samiandpuuhka.blogspot.com/

Mun lempparisarjoja on kliseisesti Frendit ja Sinkkuelämää. Teininä tuijotin hulluna Ally McBealia. :) Rimakauhua ja rakkautta on huippuhyvä. Vaihdossa kaikki jenkkitytöt tuijotti Gilmore Girls:ejä.

Mut hauskaa vappua!

Herttainen kirjoitti...

Ton 1000 acresin mä kyl sit lainaan :) Me katotaan tällä hetkellä Oi ihana toukokuuta, miehen mielestä kyllä vähän tylsä mutta menettelee. Mun mielestä se on ihana!

Pilvi kirjoitti...

Anteeksi vaan, nyt tulee kamalan pitkä kommentti!

Katsoin Rimakauhua ja Rakkautta silloin vuosituhannen alussa (vaihteessa?) kun se tuli telkkarista. Valitettavasti minulle se ei kestänyt aikaa, enkä enää ole sen joitain uusintoja jaksanut seurata.

Gilmore Girls on minulle jonkinlainen riippuvuus. Tavallaan en ole siitä koskaan kamalasti välittänyt, hahmoista tai siitä miten juoni kehittyy, mutta dialogi ja mm. ne monet popkulttuuriviittaukset koukuttaa. Sain kerran joululahjaksi I-kauden, ja olen sittemmin hankkinut II- ja III-kaudet hyllyyni. Saa lainata! Viimeinen kausi jäi näkemättä televisiottomana kautenani, mutta suunnilleen viidennestä kaudesta eteenpäin sarja meni pahasti elitististä alamäkeä ökyrikkaiden hahmojen määrän vähintään triplaantuessa.

Ikuinen ja tärkein koukuttumiseni on Teho-osasto. Aloin seurata sitä viimeistään toiselta kaudelta lähtien, ostin neljä vuotta sitten ensimmäisen kauden boksin Englannista. Eipä ole sekään sarja pitkittämistään kestänyt, aiemmin suunnittelin menemiseni niin, että olin torstaina klo 21 tv:n ääressä, mutta kun digiaika koitti, loppui jopa ER:n katselu. Onhan sitä nyt tullut uudestaan seurattua, mutta läheskään samanlaisia intohimoja ei sitä kohtaan enää synny.

tyttism kirjoitti...

Pilvi, mulla on monessa mielessä samanlaiset fiilikset. Mun mielestä R&R meni loppuvaiheessa vähän kummalliseksi, GGtä en ole vielä katsonut kuin nuo ensimmäiset neljä jaksoa. Teho-osasto ja Chicagon lääkärit oli mulle jossain vaiheessa kova sana, mutta kuten totesitkin - pitkittäminen ei tee oikeutta monellekaan sarjalle. Ilmeisesti televisiomaailmassa ei rahankiilto silmissä olla oivallettu sitä, että huipulla on hyvä lopettaa...

Anonyymi kirjoitti...

Tässä on yksi televisiottomana viihtyvä mies!

http://treffit.suomi24.fi/showUserProfile.do?id=655919