torstai 2. huhtikuuta 2009

Jäähyväiset tappisoluille.

Kotidiagnoosi: verkkokalvo irti alanasaalista (eli nenän puolelta)
Silmätautien erikoislääkärin, verkkokalvokirurgin diagnoosi: verkkokalvo irti alanasaalista.
Olisiko mun syytä vaihtaa alaa, olen mitä ilmeisimmin luonnonlahjakkuus!

Niin siinä sitten kävi, että kymmenen silikonitonta päivääni ovat ohi ja huomenna palaan osastolle silikonitäyttöä ja verkkokalvon kiinnitystä varten. Samalla se tarkoittaa jäähyväisiä tarkalle näölle, sillä lääkäri tuumasi tappisolujeni dissaavan silikonia. No, en yhtään ihmettele, samaa silikoniöljyä kun käytetään myös esim. muuntajien rasvaamiseen.

Olen pohtinut systemaattisen teologian kirjan parissa Jumalan kaikkivaltiutta. Voiko kaikkivaltias Jumala luoda kiven, jota ei jaksa nostaa? Miksi minun silmääni ei säästellä? Jostain syystä tämä silmän kanssa takkuaminen on nyt asetettu mun osakseni, mutta päivystysvuorossa oli aloittelijoiden sijaan mun oma verkkokalvokirurgini, johon luotan lääkäreistä eniten. Ehkä Jumala koittaa edes jollain tapaa tätä asiaa hyvitellä?

Palaan siis astialle kun taas joko näen tai osaan pisteitä lukea.

3 kommenttia:

Kaura kirjoitti...

Voi kunpa kaikki menisi parhain mahdollisin päin! Lattealta tuntuu sanoa, mutta sydämessä ei yhtään tunnu lattealta, kun ajattelee sinun silmiäsi.

Arkipäivän aktivisti kirjoitti...

Ihailen valtavasti sinnikkyyttäsi ja asennoitumistasi vaikeaan tilanteeseen. Itse olisin samassa tilanteessa varmaan jo luovuttanut. Olet aivan mahtava esimerkki, kuinka vaikeuksien kanssa pystyy elämään "normaalisti".

Toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin. Tsemppiä!

Elina Koivisto kirjoitti...

Siunausta operaatioon! Luotettava oma lääkäri on kyllä todellinen rukousvastaus. Tsemppiä!