torstai 3. kesäkuuta 2010

Mietintöjä.

Tällä viikolla kesätyöseurakuntani työntekijä sanoi puhelimessa löytäneensä blogini, mutta asiasta ei puhuttu juuri sen enempää. Jäin jälkikäteen miettimään, että miten ihmeessä joku on löytänyt blogini vain sattumalta? Naamakirjassa ei osoitetta blogiin enää ole enkä blogiani missään mainosta. Hän oli myös täysin varma siitä, että on löytänyt juuri minun blogini. Selvittelin asiaa, viime päivinä blogiini johtaneita hakusanoja ja yritin rakentaa tapahtumaketjua päässäni.

Olen ehkä hiljalleen tulossa siihen tulokseen, että bloggausnimeni saa luvan vaihtua, viimeistään syksyllä. Ehkä olisi myös aika siirtää blogi uuteen osoitteeseen. Salasanalliseksi en halua blogia muuttaa, se syö mielestäni bloggaamisen idean, mutta ehkä voisin piilottaa sen googlen hakutuloksista.

Tällaista täällä mietiskelen, muuten ei kuulu mitään ihmeellistä.

Fazerin musiikkiliikkeessä Kaisaniemessä on erinomainen palvelu. Kitarankielet sain kertomalla, etten ymmärrä asiasta mitään, mutta veli käski sanoa, että "akustinen kitara, nylonkielet". Löytyi. Toiselle sedälle sanoin, että tarvitsen johdon, jolla yhdistää iPod leirikeskuksen stereoihin ja että työkaveri käski ostaa RCA-piuhan. Löytyi. Koko lystiin meni ehkä viisi minuuttia ja 13 euroa.

8 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Musafazerilla saa aina oikein hyvää palvelua. Olen käynyt ostamassa sieltä kitarankielten lisäksi (joista sentään jotain tiedän, mutta kun se myyjä alkoi kysellä nylonkielten paksuuksia... Ööh, en tiennyt mitään) myös viuluun erinäistä tarpeellista. "Mä tarttisin olkatuen ja viuluun kielet." "Millanen olkatuki sais olla? "No öö, joku kiva..." Entä sitten millaiset kielet?" "En mä vaan tiedä, millaset mun viulussa on."

Nzqu kirjoitti...

Minut on joskus passitettu autovaraosaliikkeeseen ostamaan jotain muttereita; otin yhden malliksi ja menin myyjän luo: "mä ottaisin 5kpl tällaisia". Myyjää meinasi vähän hymyilyttää, ihan kuin irtokarkkiostoksilla. No, sellaisessa liikkeessä voi ihan huoletta olla nainen ja mistäänmitääntietämätön. :)

Anonyymi kirjoitti...

Tulin blogilistan kautta blogiisi, luin hetken ja nyt luulen että ollaan joskus kauan sitten tunnettu. On tietenkin mahdollista että luulen väärin, mutta olen nyt melko varma itsestäni. Meidän äidit on jotain nuoruudenystäviä, ja joskus ala-asteikäisenä olin teillä pidempään kylässäkin. Kuulostaako yhtään tutulta?

Ja joo, jos osuin oikeaan kannattaa ehkä harkita muutoksia jos haluat blogata anonyymimmin. Ollaan nähty viimeksi varmaan joku reilu 10 vuotta sitten, muistelen että koirasi nimi oli Nappi ja olen melko varma että äiti joskus kertoi sinun opiskelevan nykyään teologiaa.

-Liisa

tyttism kirjoitti...

Ronja, multa kysyttiin vain, että "soitetaanko kitaralla paljon vai vähän", mikä vaikutti sitten siihen, kumpia kieliä mulle myytiin. Oisko niin, että kielten paksuus riippuu soittotiheydestä?

Nzqu, sitä varten on erikoisliikkeet, että siellä ne myyjät tietää niin itse ei tartte :D

Liisa, kyllä nää tiedot muhun täsmää :) Mietin just, että mahdatko olla se Liisa, jonka veljet on A. ja J.? Mulle tää nimimerkki on jäänyt siitä käyttöön, että olen sitä teinistä asti netissä viljellyt. Kun aloitin blogin, tarkoitus oli blogata ekojuttuja, mutta sitten tuli näön kanssa uusia ongelmia ja blogi muuttui näkövamma-asiapitoiseksi. Sen jälkeen onkin vaikea olla anonyymi, kun näkövammaisporukat on tosi pienet, mutta ilmeisesti mun anonyymius ei ole muutenkaan ihan onnistunut :D No, täytyy tässä kesän aikana tuumailla, mitä asialle olisi tehtävissä.

Anonyymi kirjoitti...

Joo, olen kyllä sama tyyppi. Hauska törmätä edes näin netissä, kuulumisesi luinki jo blogista. Muistelin juuri että olen joskus aiemminkin lukenut juttujasi, mutta silloin ne eivät soittaneet mitään kelloja.

-Liisa

tyttism kirjoitti...

Liisa, hauska yhteensattuma totta tosiaan! Äitin kautta kuulen sun kuulumisia ehkä kerran vuodessa suunnilleen :) Ehkä joskus törmätään ihan kasvokkainkin!

Anonyymi kirjoitti...

En nyt ihan usko, että kitaran kielten paksuus riippuu soittotiheydestä. :) Niissä on ilmeisesti jotain soinnillisiakin eroja, mutten kyllä sen tarkemmin tiedä... Pitänee kysyä syksyllä kitaraopeltani.

tyttism kirjoitti...

Ronja, mutta jos paljon soittavalla on ohuet kielet, niin katkeisko ne nopeammin kuin paksut? Tai pitäisikö niitä virittää useammin kuin paksuja?