maanantai 31. toukokuuta 2010

Vuokranantajani tytär otti tänään yhteyttä FB:n chatissä. Tämän keski-ikäisen rouvan avausrepliikki kuului: "sun luentomuistiinpanoja muuten luntataan leunnoilla kovasti!", mikä aiheutti minussa asiaankuuluvaa hämmennystä. Kyllähän E. toki koko kevään muistutteli, että luennoilla päivittämäni FB-statukset taatusti näkyvät ainakin 7 riviä selkäni takana istuville, mutta mistä vuokranantajani tytär sen tiesi? Selitys oli simppeli - tämän rouvan ystävättären tyttären kihlattu opiskelee ensimmäistä vuotta teologiaa. Niinpä niin.

Toista kuukautta sitten istuimme E:n kanssa yliopiston kahvilassa kertaamassa tulevaan tenttiin. Naapuripöydässäkin kertailtiin ja hetken perästä oivalsimme tähtäävämme samaan tenttiin. Pöytäkuntamme yhdistyivät, minä tein muistiinpanoja koneelleni ja yhtäkkiä toinen tuntemattomista tenttiinlukututtavuuksista toteaa, että "niin siis sinä olet se, jolla on ne tosi hyvät luentomuistiinpanot!!". Siis anteeksi, mitä oli?

Kävi ilmi, että vuokranantajani oli keskustellut tämän ystävättären tyttären kihlatun kanssa aiheesta. Kuulemma kirjoitan ällistyttävän nopeasti, yhtä nopeasti kuin luennoitsija puhuu ja muistiinpanoistani on oikein hyvä kirjoittaa omat muistiinpanot käsin.

Tämä lienee päivän viihdepläjäys :D

(Kirjoittaakohan ne muistiinpanoihinsa mun selkäni takana myös kaikki mun FB-statusletkautukset?)

7 kommenttia:

Elina Koivisto kirjoitti...

Hauskaa!

Kaisa kirjoitti...

Mä painan tykkää-painiketta. Jos semmonen ois. :D

tyttism kirjoitti...

Mä naureskelin tälle koko illan! Pitäis ehkä laittaa kiertoon ne omat muistiinpanot, vaikkei ne mun mielestä kyllä mitään kauhean erikoisia olekaan...

Anonyymi kirjoitti...

Hahaa, aika hienoa!

Minä pidän aina läppärin näyttöä alhaalla koulussa. Toisaalta ilman mitään suurennuksia miniläppärin tekstiä ei varmaan näkisi muutenkaan kauhean kaukaa selkäni takaa lukea.

tyttism kirjoitti...

Ronja, munkin näyttö on vain 12 tuumaa, eli ei kauhean suuri, mutta ilmeisesti riittävän suuri, että selkäni ei riitä peittämään sitä kokonaan. Mä toimin tietokoneella näönvaraisesti, joten näyttö on pakko pitää sellaisessa asennossa, että näen (ja muutkin näkevät..). Pitäis varmaan laittaa muistiinpanot jonnekin nettiin saatavaksi, jos ne on näin kovassa suosiossa :D

Nzqu kirjoitti...

Hauska juttu. :) Ystävän tyttären kihlattu... eikö niillä ole parempaa tekemistä, kuin puhua että "se yksi siellä luennoilla kirjoittaa hyviä muistiinpanoja"? :D

tyttism kirjoitti...

Nzqu, no kieltämättä mäkin oon miettinyt, että ketkähän kaikki musta ja mun muistiinpanoistani oikein keskustelee?!