torstai 6. toukokuuta 2010

Hain ja sain!

Hain keväällä vammaisten sosiaalipalveluista avustajaa, 40 tuntia kuukaudessa opiskeluun, asiointiin, päivittäistoimintoihin ja vapaa-aikaan.

Tänään sosiaalityöntekijä tuli kotikäynnille ja mukana oli myös Näkövammaisten Keskusliiton aluesihteeri. Tarkoitus oli laatia tarpeitani vastaava palvelusuunnitelma ja puhua myös avustaja-asiasta. Olin kuullut, että päätöksen saa muutaman viikon kuluessa tapaamisesta.

No, täti kuunteli puhetulvaani, nyökytteli ja kyseli. Sanoi sitten, että laitettaiskos 65 tuntia kuussa ja avustajan voit palkata heti.

Meinasin tipahtaa tuoliltani! ! ! Pari lisähuutomerkkiä ! ! !

Koska palaveri on palaveri vain, jos on pullaa, paistoin raakapakasteita. Palaverissa syötiin yhdet pullat ja nyt lopuksi sitten olen mutustellut loppuja itsekseni. Ilo ja innostus sokerihumalalla höystettynä. Jes!

8 kommenttia:

Arkipäivän aktivisti kirjoitti...

Mahtavaa, onnittelut!

tyttism kirjoitti...

Kiitos! Niin on!

Nzqu kirjoitti...

Hieno juttu! Onnittelut täältä myös! :)

tyttism kirjoitti...

Kiitos! Sunnuntaina pidetään tulevan avustajan kanssa palaveri ja katsotaan, että miten tämä homma lähtee käyntiin.

Anonyymi kirjoitti...

Siistiä!

Nyt vasta tajusin, että sitä avustajaa voi tosiaan hakea tuolla tavalla tuntimäärällä kuukaudessa... Olen aina vaan ajatellut viikkotunteja. Ehkä nuo kuukausitunnit olisivat minullekin järkevämpiä.

Scarlett kirjoitti...

Onnea avustajasta ja etenkin tunneista :).

Scarlett kirjoitti...

Onnea avustajasta ja etenkin tunneista :).

tyttism kirjoitti...

Kiitos Annukka ja Ronja! Oon ihan innoissani, tuntimäärä tuntuu tosi isolta, mutta sit toisaalta mulla ei ole hajuakaan, kauanko menee mun 600-sivuisten tenttikirjojen skannaamiseen, joten voi olla, että tuntimäärä on just hyväkin.

Ronja, mulle tää kuukausittainen tuntimäärä on kyllä tosi hyvä, koska nyt kesällä oon muutamaan otteeseen reilun viikon pois maisemista, joko töissä leirillä tai sit vaan reissussa. Tällä systeemillä en menetä niitä tunteja.