lauantai 22. toukokuuta 2010

Etelän illat ja yöt.

Voi, kun mulla olisi kamera (ehkä O. lainaa, jos muistan pyytää).

Olen muuttanut parvekkeelle, nukkunut siellä jo kaksi yötä, oikein makeasti.

Varsinaisesti tulin kuitenkin kertomaan, että rakastan körttejä ja rakastan Helsingin öitä :)

Eilen avattiin terassikausi ystävien kanssa yksillä, ihan alkuillasta vain. Tänään olin lavatansseissa Helsingin keskustassa ja kotimatkalla haistelin leutoa kesäyötä, ihanaa! Pidän Helsingin hellepäivistäkin, kun merituuli vilvoittaa eikä olo ole lainkaan tukala.

Sain muutama päivä sitten kutsun omituisiin kemuihin. Paikkaa ei FB-kutsussa mainittu, mutta osoite osoitti kuoroni harjoittelutiloihin. Bileistä oli ilmiselvästi kyse, mutta juhlien sisällöstä ei kerrottu sen enempää. Juomaa sai tuoda, muttei punaviiniä ja 3e oli lystin hinta. No pitihän se katsastaa!

Porraskäytävään kantautui tanssimusiikki ja ovesta pelmahdettuani näin toistakymmentä paria valssaamassa pitkin kokoontumistilaa, taustalla soitti lähes kymmenpäinen tanssiorkesteri jousissoittimineen päivineen. Onneksi tila oli tuttu, hämärä ei juuri haitannut, mutta istahdin alas ja tutkailin väkeä, ihmisten tunnistaminen on hankalaa - etenkn kun kaikilla on joko puku tai kesämekko :) Kuoron väkeä ja muita körttiopiskelijoita mitä ilmeisimmin oli saapunut paikalle ja illan aikana oli selvästi nautittu jo lämminkin ateria. Missään vaiheessa ei kuitenkaan selvinnyt, mitä kautta illalliselle oli kutsuttu tai että olinko vain missannut tiedon niistä.

Tunnelma oli katossa, ihmiset hilpeitä, murteet kaikuivat korvissa ja miehet parveilivat eteisessä kuin tanssilavan takana konsanaan. Ja kas, illan viimeiseen valssiin minuakin haettiin, kiitos E! Tanssiorkesterin jälkeen oli vuorossa Vippilahti, mitä seurasi perinteisempi yökerho-diskolinja ja jopa minä (kyllä N., nyt voit hämmästellä ääneen!) tanssahtelin kovasti!

Sitten menin kotiin.

Ja nyt olen tässä, ihmettelen tapahtunutta ja mietin, näinkö kenties unta. Ehkä huomenna selviää myös niiden illallisten osuus, mutta olen niin iloinen, että minut kutsuttiin ainakin FB:ssä vain rajatuille tarkoitettuihin lavatansseihin. Olen selvästi osa joukkoa, minäkin :)

Ja ne körtit <3

Ei kommentteja: